Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj obilježava 20 godina djelovanja, omogućujući građanima i turistima brzu i učinkovitu pomoć u kriznim situacijama. Broj 112 uspostavljen je 1991. godine odlukom Vijeća Europskih zajednica kako bi se osigurao univerzalan, besplatan i lako dostupan kontakt za hitne intervencije u svim državama članicama EU.

U Hrvatskoj je broj 112 uveden 11. veljače 2005. godine, čime je omogućena bolja koordinacija službi poput policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, traganja i spašavanja na moru te pomoći na cestama. Njime upravlja Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova, a pozivi su dostupni 24 sata dnevno putem fiksne i mobilne mreže, SMS-a ili e-poziva iz vozila (eCall).

Glavna prednost ovog sustava je mogućnost trenutne obavijesti svih relevantnih službi, čime se značajno skraćuje vrijeme reakcije u hitnim situacijama. Operateri na broju 112 također filtriraju lažne i ponovljene pozive, omogućujući nesmetan rad hitnih službi.

Povodom obljetnice, Ravnateljstvo civilne zaštite pripremilo je informativnu brošuru s detaljima o funkcioniranju broja 112 i njegovoj važnosti u kriznim situacijama. (Super portal)

file:///C:/Users/Korisnik/Music/20-godina-europskog-broja-112-u-Republici-Hrvatskoj-retrospektiva_final.pdf