MASTERPLANOM PROMETNOG SUSTAVA BBŽ
DO BOLJE PROMETNE POVEZANOSTI ŽUPANIJE
Nakon postupka javne nabave posao izrade spomenutog projekta dobila je tvrtka Mobilita Evolva d.o.o. Zagreb, a ugovor o izradi Masterplana danas su potpisali bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs i direktorica tvrtke Mobilita Evolva d.o.o. Una Vidović. Izrada samog projekta vrijedna je 3,291.250,00 kuna.
Od ukupne vrijednosti projekta Bjelovarsko-bilogorskoj županiji odobren je maksimalan iznos bespovratnih sredstava od 85%, točnije 5.782.876,23 kune. Preostali iznos sufinancirat će Bjelovarsko-bilogorska županija.
Masterplan treba utvrditi sve strateške prometne pravce na području naše županije, ali i kompletnu prometnu povezanost u smislu unapređenja prometnog sustava naše županije. Temeljni cilj Masterplana postizanje je učinkovitog i održivog prometnog sustava, sukladno potrebama gospodarstva i stanovnika na prostoru županije. Također, Masterplan prometnog sustava BBŽ predstavljat će temeljni dokument kao osnovu za apliciranje na natječaje na Fondove Europske unije.
Naime, prometna povezanost od ključnog je značaja za održivi gospodarski razvoj i omogućavanje bolje mobilnosti u našoj županiji koja bilježi dobre gospodarske rezultate, ulaže u razvoj sustava obrazovanja i želi biti županija u kojoj mjesto stanovanja nije ograničavajući čimbenik. Razvojem prometne infrastrukture omogućava se bolja pristupačnost ekonomskim, zdravstvenim, turističkim i ostalim sadržajima.
Treba spomenuti da su krajnji korisnici svi stanovnici županije kojima će se riješiti problemi vezani uz nedostupnost, dužinu, troškove i sigurnost putovanja. Naime, Bjelovarsko-bilogorskoj županiji posebno je bitno da polako izlazi iz prometne izoliranosti, a to je započelo izgradnjom pruge Sveti Ivan Žabno – Gradec, a od izuzetne važnosti je i nastavak gradnje brze ceste prema Bjelovaru.
“Masterplan za kompletnu prometnu povezanost naše županije!”
„Masterplan prometnog sustava Bjelovarsko-bilogorske županije jedan je od ključnih dokumenata koji treba riješiti kompletnu prometnu povezanost naše županije. Ujedno, taj dokument preduvjet je povlačenja sredstava Europske unije. Moram naglasiti da je učinkovit i održiv prometni sustav, koji mora biti sukladan potrebama gospodarstva i stanovništva, ključan ne za razvoj nego za opstanak svih županija, pa i naše Bjelovarsko-bilogorske županije. Kada govorimo o našoj županiji, postoje izvjesni problemi vezani uz prometnu izoliranost same županije. To znači da smo mi ovoga trenutka tek pred izvršenjem željezničke infrastrukture gradnjom pruge Sveti Ivan Žabno-Gradec koju očekujemo da bude puštena u promet. Ono što je pred nama je pitanje rješavanja prometnica koje su vezane uz Zagreb. Mi smo jedna od dvije županije Hrvatske koja još uvijek nema niti metra brze ceste ili autoputa na području svoje županije. To predstavlja problem kako za stanovništvo tako i za gospodarstvo. Kada govorimo o tome, Agencija za konkurentnost u Vladi RH uvijek naglašava da kada govorimo o greenfield investicijama, prvo je pitanje da li imamo brze prometnice i koliko je poslovna zona udaljena od brze prometnice, kako bi se mogao osigurati transport svega što je potrebno za rad i za transport završnih proizvoda. To je nama problem koji ovoga trenutka još uvijek nije riješen. Nadamo se da će se u dogledno vrijeme to ipak dogoditi i da ćemo dobiti brzu prometnicu do Bjelovara. Međutim, nije to samo do Bjelovara nego do Virovitice i želimo da se do tamo i nastavi“,istaknuo je župan Damir Bajs.
“Cilj plana je upravo održiva mobilnost!”
„Jako se veselimo pristupiti ovom zadatku koji je zahtjevan i u sklopu kojega se mora izraditi i Strateška procjena utjecaja na okoliš jer cilj plana je upravo održiva mobilnost. Prvenstveno, gospodarski i demografski, a tako i ove županije kao tranzitnog centra. Dat ćemo sve od sebe da dobijete kvalitetan dokument koji će vam služiti kao temelj za dalje“, rekla je direktorica tvrtke Mobilita Evolva d.o.o. Una Vidović.
Inače, nakon što projekt izrade Masterplana prometnog sustava Bjelovarsko-bilogorske županije, čiji je Županija i nositelj bude završen, uklopit će se u Masterplan Republike Hrvatske koji je pak podloga za povlačenje europskih sredstava za daljnja ulaganja u cestovnu infrastrukturu kako naše županije, tako i Republike Hrvatske.