ŽUPAN BAJS PROZVAO VLADU ZBOG
ZANEMARIVANJA KONTINENTALNOG TURIZMA –
BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA SAMA ĆE FINANCIRATI
PROMOCIJU TURISTIČKIH SUBJEKATA S PODRUČJA ŽUPANIJE
“Budući da je Vlada ukinula promociju kontinentalnog turizma, a Hrvatska turistička zajednica namjerava promovirati isključivo turizam na moru, Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije sama će omogućiti promociju turističkim subjektima na području županije”, poručio je župan Bjelovarsko-bilogorske županije Damir Bajs s današnje konferencije za medije.
MJERE POMOĆI TURIZMU
Bjelovarsko-bilogorski župan predstavio je danas kako će Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije raspisati Javni poziv za prikupljanje ponuda za oglašavanje i promociju turističkih subjekata i proizvoda s područja Bjelovarsko-bilogorske županije s ciljem poticanja domaćih i stranih turista da odmor provedu na kontinentu.
Navedeni Javni poziv odnosit će se i na pakete turističkih agencija koji uz smještaj moraju sadržavati i cjelokupan doživljaj destinacije, a koji uključuje: wellness ponudu, eno-gastro ponudu, aktivni odmor, kulturnu ponudu i druge sadržaje.
Na konferenciji za medije, simbolički održanoj na agroturizmu “Na malenome brijegu”, župan Damir Bajs istaknuo je važnost Obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava za turistički razvitak Bjelovarsko-bilogorske županije.
„Puno bi nam pomogle mjere Županije i države u smislu pojačanih marketinških aktivnosti, reklama da se promoviramo i privučemo goste, kako nove tako i one koji su dolazili. Ako se sjetimo prošle godine, najviše prometa je bilo u ovo proljetno doba i u jesen, a tu ponajviše mislim na školske izlete kao i razna obiteljska događanja. Što se ove godine tiče, možemo pričati o neostvarenoj dobiti u naravi, naša sreća je što imamo i poljoprivrednu proizvodnju, a što se tiče turističkih usluga i našeg kontinentalnog turizma, bit ćemo zadovoljni i s 50% prihoda“, rekao je Vladimir Vlajinić, vlasnik seoskog turizma „Na malenom brijegu“.
Naime, u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji više od 50 OPG-ova bavi se pružanjem turističkih usluga, a ukupno ih djeluje više od 500 koji se bave proizvodnjom meda, pekmeza i džemova, voća i povrća, sireva, rakija, voćnih likera i drugih proizvoda koji jačaju turističku ponudu.
Na tiskovnoj konferenciji bilo je riječi o Vladinim mjerama za pomoć subjektima pogođenima epidemijom koronavirusa u turističkom sektoru, kojima nisu obuhvaćeni i subjekti koji izravno povezuju poljoprivrednu i turističku djelatnost. To predstavlja značajan problem za kontinentalni turizam, koji se velikim dijelom zasniva na izravnoj povezanosti OPG-ova s turističkim sektorom.
„Mi ne možemo dopustiti da kontinentalni turizam ostane bez oglašavanja, to je minimum koji možemo napraviti. Sami turistički subjekti će odlučiti gdje će se reklamirati. Hrvatski turizam je pred velikim izazovom. Kada pogledamo podatke iz travnja gdje je ukupan dolazak turista bio na 0.8 posto od prošle godine, kada pogledamo da se taj broj ne mijenja bitno u odnosu na svibanj te kada vidimo da će turistički sektor vrlo teško preživjeti kako na moru, a osobito na kontinentu, tada bi očekivali od države i separatne mjere pomoći samo za turizam. Ovoga trenutka, primjerice Mađarska, daje preko 150 milijardi forinti potpore za svoje turističke subjekte, i to je separatna mjera samo za turizam. Mnoge zemlje su skinule PDV na 5% upravo radi korona krize. Stoga, očekujem od Vlade i od resornog ministarstva posebne i separatne mjere i za hrvatski turizam, a posebice za kontinentalni, uz vraćanje promocije za kontinent, očekujemo da se i one mjere „3 plus 3“ nastave i da se u to uključe naši OPG-ovi, očekujemo naravno i da se oni krediti za mnoge naše OPG-ove koji imaju problema s financiranjem svojih obveza, a koji bi trebali biti beskamatni, produže bez ograničenja. Očekujemo da Vlada i drugim mjerama pomogne svim subjektima u kontinentalnom turizmu. Na kraju bih istaknuo da ukupnost ovih mjera mora biti momentalna, brza i učinkovita jer bez toga nema mogućnosti da kontinentalni turizam preživi ovo teško razdoblje“, naglasio je župan Damir Bajs, a jedna od mjera pomoći uključuje i smanjenje PDV-a za sve grane u turizmu na jedinstvenu stopu od 10 posto.
Razvoj OPG-ova usmjerenih na turizam u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji krenuo je od skromna 2 OPG-a 2010. godine do današnjih 50. U proteklom desetljeću je upravo zahvaljujući OPG-ovima broj dolazaka turista porastao za 171%. a broj noćenja za 354%. Većina gostiju su domaći.
“Naši OPG-ovi pružaju jedinstveni doživljaj opuštanja u prekrasnoj prirodi, upoznavanja s baštinom i uživanja u domaćim gastronomskim proizvodima. Pred nama je vikend s povoljnom vremenskom prognozom i pozivam sve hrvatske građane da, sada kad su popustile epidemiološke mjere, posjete neke od OPG-ova u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji te podrže naše vrijedne ljude koji žive od plodova svoga rada.” kaže župan Damir Bajs.
Kontinentalni turizam uvelike se zasniva na velikom broju jednodnevnih dolazaka turista na manifestacije i događanja. Najveći pokretači turizma u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji su upravo manifestacije poput Božićne priče obitelji Salaj, Terezijane, Vinodara, Bjelovarskog sajma, koje su zajedno generirale preko pola milijuna dolazaka domaćih i stranih gostiju. Zabrana održavanja manifestacija teško je pogodila turizam kontinentalnog dijela Hrvatske, pa tako i Bjelovarsko-bilogorske županije. (bbz.hr)