Bjelovarsko-bilogorska županija nastavlja pozitivan niz povlačenja europskog novca, a posljednja u nizu su odobrena sredstva za izradu Masterplana prometnog sustava Bjelovarsko-bilogorske županije. Riječ je o projektu vrijednom 6.803.383,80 kuna, od čega je Bjelovarsko-bilogorskoj županiji odobren maksimalan iznos bespovratnih sredstva od 85%, točnije 5.782.876, 23 kune.
Nakon potpisa ugovora o financiranju i izradi projekta Bjelovarsko-bilogorska županija odmah će raspisati natječaj za tvrtke ovlaštene za izradu Masterplana. Naime, Masterplan treba utvrditi sve strateške prometne pravce na području naše županije, ali i kompletnu prometnu povezanost u smislu unapređenja prometnog sustava naše županije.
Naime, Strategija prometnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2030. godine u okviru mjera za razvoj prometnog sustava predviđa i izrade glavnih prometnih planova za pojedine regije.
Kao što je već poznato Bjelovarsko-bilogorska županija aktivno radi na unapređenju prometnog sustava naše županije i njene prometne povezanosti s posebnim naglaskom na dovršetak izgradnje brze ceste od Zagreba do Bjelovara, a potom i do Virovitice.
Ključno je sada da se s nastavkom gradnjom brze ceste prema Bjelovaru krene, za što postoje sve pretpostavke, ali i da se utvrde izlazna čvorišta s brze ceste s posebnim naglaskom na Općinu Rovišće kako bi se u potpunosti iskoristio potencijal spomenute brze ceste.
Također, strateškim prometnim pravcima Bjelovarsko-bilogorska županija smatra i dionice:
1. Moslavačko-pokupski cestovni smjer
Karlovac – Petrinja – Sisak -Popovača-Kutina-Garešnica-Daruvar-Grubišno Polje-Virovitica-Terezino Polje
2. Pakračko-okučanski cestovni smjer
Stara Gradiška-Okučani-Pakrac-Daruvar
3. Podravski spoj
Bjelovar-Đurđevac
4. Pruga Dugo Selo-Križevci-Koprivnica
Dionica Sveti Ivan Žabno – Gradec (dionica u izgradnji)
5. Dovršetak južne obilaznice Grada Bjelovara
6. Obilaznica Grada Čazme
Nakon što se Masterplan i izradi on će se uklopiti u Masterplan Republike Hrvatske koji je pak podloga za povlačenje europskih sredstava za daljnja ulaganja u cestovnu infrastrukturu kako naše županije, tako i Republike Hrvatske.
I za kraj treba podcrtati kako je prometna povezanost generator razvoja područja županije i preduvjet za privlačenje novih investitora u gospodarstvo, a samim time i na gospodarski razvitak, rast i razvoj naših gradova i općina.
„Temeljni cilj Masterplana je postizanje učinkovitog i održivog prometnog sustava, sukladno potrebama gospodarstva i stanovnika na prostoru županije. Studija mora pokazati i ustanoviti postojeće i buduće potrebe koje utječu na prometnu potražnju, a vezano uz razvoj poslovne infrastrukture. Masterplan će obuhvatiti i sve što je vezano uz prometnice naš županije, turizma, poljoprivrede, ali ipak naglasak je na gospodarstvu. Za izradu nam je odobren rok od 2 godine, a Masterplan u konačnici mora završiti i na Županijskoj skupštini. Nama je bitno da polako izlazimo iz prometne izoliranosti, a to je počelo izgradnjom pruge, i nadamo se da će dio brze ceste iz Farkaševca doći do Bjelovara. Također, utvrdit ćemo je li potrebno dvije ili četiri trake, u kojem smjeru bi se gradnja trebala odvijati i tih 17 kilometara ceste ne bi trebao biti problem. Mi ćemo vidjeti i dio koji je iznimno aktualan, a to je pitanje na kojim pravcima ćemo imati čvorište. Koliko znamo, Bjelovar ima samo jedno čvorište i ja smatram da je to premalo, te da sukladno prostornom planu županije, treba vidjeti mogućnost izgradnje čvorišta u općini Rovišće, kod Tuka. Ukoliko bi drugo čvorište bilo napravljeno, to bi omogućilo brži protok prometa prema Zagrebu, ali spoj prema jednom dijelu Podravine, posebno đurđevačkog kraja, i to na način da u novoj državnoj cesti uđemo u prometni tok te da nama i njima omogućimo brzi prilaz i mogućnost gospodarskih zona. Dobar Masterplan treba dati odgovor kakvu prometnu povezanost trebamo, da naše gospodarstvo ima uvjete kao i svi drugi. Mogu zahvaliti Regionalnoj razvojnoj agenciji i Zavodu za prostorno uređenje, te svima koji su radili na tome, jer nakon godinu dana rada dobili smo sredstva za izradu Masterplana.“, rekao je župan Damir Bajs.
„Ovaj Masterplan bi trebao biti prvi dokument koji bi detaljno obuhvatio i analizirao prostor naše županije. Obzirom da se uskoro kreće u pripreme za izradu nove generacije prostornih planova, najprije državnih, županijskih pa općinskih, ovo će se dobro uklopiti u taj dio jer Masterplan prometa nije prostorni plan, on ne ucrtava detaljne trase, već se rješava na nivou swot analize, mjera i smjernica. Ipak on ide u detalje kako bi trebao izgledati i vozni red vlakova da bi to najbolje funkcioniralo.“, pojasnio je ravnatelj Zavoda za prostorno uređenje, Saša Križ.